Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange to thin layoutChange to default layoutChange to wide layoutChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
T
T
T
English | Chinese Soalan Lazim | Peta Laman | OWA 1GovUC
kpkt jatakpkt title
UMUM PERNIAGAAN WARGA

Unit Integriti

Bhg/Unit di KPKT

 
Unit Integriti

 

| Visi | Misi | Objektif  | Fungsi | Piagam Pelanggan | Carta Organisasi | Alamat Surat-menyurat |

 

Visi

Mewujudkan budaya kerja unggul dengan ciri-ciri moral dan etika yang kukuh serta berintegriti di kalangan penjawat awam KPKT

 

 

| ke atas |

Misi
Merancang, menyelaras dan menguruskan hal-hal berkaitan integriti dan tatatertib di KPKT berdasarkan prinsip integriti serta akauntabiliti
 

| ke atas |

Objektif
Meningkatkan integriti penjawat awam di KPKT melalui pelaksanaan program-program pengukuhan, pemantauan, pengurusan aduan berkaitan salahlaku/jenayah dan pengurusan tatatertib yang berkesan.
 
 

| ke atas |

Fungsi
pointer  red Tadbir Urus
  Memastikan tadbir urus yang terbaik dilaksanakan;
pointer  red Pengukuhan Integriti
  Memastikan pembudayaan, penginstitusian dan pelaksanaan integriti dalam orgnisasi;
pointer  red Pengesan dan Pengesahan
 
pointer_purple

Mengesan dan mengesahkan aduan salahlaku jenayah serta pelanggaran tatakelakuan dan etika organisasi serta memastikan tindakan susulan yang sewajarnya diambil; dan

pointer_purple

Melaporkan salahlaku jenayah kepada agensi penguatkuasaan yang bertanggungjawab;

pointer  red Pengurusan Aduan
  Menerima dan mengambil tindakan ke atas semua aduan/maklumat mengenai salahlaku jenayah serta pelanggaran tatakelakuan dan etika organisasi;
pointer  red Pematuhan
  Memastikan pematuhan terhadap undang-undang dan peraturan yang berkuatkuasa; dan
pointer  red Tatatertib
  Melaksanakan fungsi urus setia Lembaga Tatatertib.
 

| ke atas |

 

Piagam Pelanggan
1.
 
Kes tatatertib biasa diselesaikan dalam tempoh empat (4) bulan dari tarikh surat pertuduhan diterima oleh pegawai.
 
2.

 
Surat kelulusan permohonan kebenaran bagi memohon dan memiliki tanah kerajaan dikemukakan dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh permohonan lengkap di terima.
 
3.

 
Tindakan terhadap aduan salahlaku diputuskan melalui Jawatankuasa Menilai Maklumat dalam tempoh empat (4) hari bekerja selepas aduan diterima.
 
 

| ke atas |


Carta Organisasi

Klik  Carta Organisasi Unit Integriti.

 

| ke atas |


Alamat Surat - Menyurat

Unit Integriti
Kementerian Kesejahteraan Bandar,Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Aras 12, No.51 Persiaran Perdana,
Presint 4, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62100 Putrajaya.
 

No. Telefon  : 03-88910 5267
Emel  : aduanintegriti@kpkt.gov.my
                                         

| ke atas |

 


  •  
  • Email this page
  • 34193
  Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan
  No.51, Persiaran Perdana, Presint 4, 62100, Putrajaya
  Tel: 03-8000 8000    Faks: 03 -8891 5557  talk icon Maklumbalas Portal

  Dasar Keselamatan, Dasar Privasi & Penafian | Peta Laman | Soalan Lazim
  Paparan terbaik dengan skrin beresolusi 1024 x 786 piksel menggunakan browser Mozila Firefox atau Chrome versi terkini
 
mla sprm mygov qrcode
 
 
Hari Ini435
Jumlah Pelawat1090826