Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange to thin layoutChange to default layoutChange to wide layoutChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
T
T
T
English | Chinese Soalan Lazim | Peta Laman | OWA 1GovUC
kpkt jatakpkt title
UMUM PERNIAGAAN WARGA
Anda di sini : Laman Utama > Unit KPI

Unit KPI

Bhg/Unit di KPKT

 

 

| Visi | Misi | Objektif | Fungsi | Piagam Pelanggan | Carta Organisasi | Alamat Surat-menyurat |

 

Visi

Mencapai Visi Kementerian.

 

| ke atas |

Misi
Memastikan Jabatan / Agensi / Bahagian sentiasa maju ke hadapan dengan hala tuju yang sama.

 

 

| ke atas |

Objektif
pointer_purple

Memberikan pandangan yang bernas dan mempunyai kesan ke atas perubahan pengurusan serta kualiti pengurusan Kementerian;

pointer_purple

Menyediakan landasan bagi perbincangan untuk semua lapisan Warga Kementerian untuk dibawa ke pihak Pengurusan.

pointer_purple

Memastikan pengurusan tertinggi dan atasan bersikap rasional dalam penetapan kawalan pengurusan.

 

| ke atas |

Fungsi
pointer_red

Penyelarasan dan Pemantauan 

 
pointer_purple

Menyelaras, mencadangkan dan menyediakan petunjuk prestasi utama (KPI) bagi YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan Ketua Setiausaha Kementerian bagi memastikan ia selari dengan  visi, misi, teras dan perancangan strategik Kementerian;

pointer_purple

Mengemaskini pencapaian dalam bentuk pelaporan kepada YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan (setiap bulan) dan dan Ketua Setiausaha Kementerian (setiap suku tahun) supaya pelaksanaan dan pencapaian KPI  dapat dipantau;

pointer_purple

Menyediakan dan mengadakan pembentangan mengenai kedudukan semasa (pencapaian) KPI YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan Ketua Setiausaha Kementerian apabila diarahkan bagi memaklumkan berkenaan status pencapaian KPI;

pointer_purple Menyediakan talking points / teks ucapan / nota bagi YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta Ketua Setiausaha Kementerian terutamanya bagi Mesyuarat yang berkaitan dengan National Key Result Areas (NKRAs) ataupun National Key Economic Areas (NKEAs).
pointer_purple Menyediakan nasihat serta khidmat rundingan bagi perkara-perkara berkaitan Petunjuk Prestasi Utama (KPIs), NKRAs, NKEAs
pointer_red

Latihan & Pembangunan KPI

 
pointer_purple 

Mengadakan sekurang-kurangnya tiga (3) siri Continuous Professional Development (CPD) bagi kumpulan Pengurusan & Profesional setahun mengenai KPI YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta KPI Ketua Setiausaha Kementerian bagi memastikan pegawai (dari Kumpulan Pengurusan dan Profesional serta Kumpulan Sokongan) mengambil maklum dan memahami peranan masing-masing dalam pencapaian KPI YB Menteri dan Kementerian secara keseluruhannya;

pointer_purple 

Menyelaras dan mengadakan sekurang-kurangnya dua (2) Bengkel bagi penyediaan KPI setahun bagi meningkatkan kefahaman berkenaan KPI dan memaklumkan berkenaan sasaran KPI pada tahun tersebut serta penyediaan KPI bagi tahun akan datang;

pointer_red Transformasi Kerajaan
 
pointer_purple 

Menyelaras urusan berkaitan Transformasi Kerajaan (GTP/ ETP/ SRI).

pointer_purple 

Menyelaras pengumpulan data dan penyediaan ulasan rasmi Kementerian kepada Agensi yang berkaitan.

pointer_purple 

Menyediakan talking points / teks ucapan / nota bagi YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta Ketua Setiausaha Kementerian bagi Mesyuarat yang berkaitan dengan National Key Result Areas (NKRAs) ataupun National Key Economic Areas (NKEAs).

pointer_red Pentadbiran Seksyen
 
pointer_purple 

Menyelaras, mengumpulan dan Mengemaskini sumber maklumat dalam sistem pemantauan KPI yang dibangunkan oleh Kementerian.

pointer_purple 

Lain-lain Tugas yang diarahkan dari masa ke semasa

 

| ke atas |

Piagam Pelanggan
 
1. Memastikan KPI YBM disediakan mengikut tarikh yang ditetapkan oleh PEMANDU.
2. Memastikan KPI KSU disediakan mengikut tarikh yang ditetapkan oleh JPA.
3. Memastikan maklumbalas bagi perkara-perkara yang berkaitan GTP/ETP diambil tindakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.
4. Memastikan Laporan KPI (bagi tahun semasa) dilaporkan dalam ‘dashboard’ mengikut tarikh-tarikh yang ditetapkan oleh PEMANDU.
 

| ke atas |

Carta Organisasi

Klik  Carta Organisasi Unit KPI.

 

| ke atas |

Alamat Surat - Menyurat

Unit KPI
Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Aras 17, No. 51, Persiaran Perdana, Presint 4, 
62100, Putrajaya, Malaysia.
 

 

No. Telefon :

03-8891 5036 (Pegawai KPI)

03-8891 5043 (Penolong Pegawai KPI)

No. Fax : 03 – 8891 5558
Emel : unit_kpi@kpkt.gov.my                                                                                  

| ke atas |

 


Kemaskini pada 2017-01-13 11:47:31 daripada Administrator

  •  
  • Email this page
  • 4471
  Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan
  No.51, Persiaran Perdana, Presint 4, 62100, Putrajaya
  Tel: 03-8000 8000    Faks: 03 -8891 5557  talk icon Maklumbalas Portal

  Dasar Keselamatan, Dasar Privasi & Penafian | Peta Laman | Soalan Lazim
  Paparan terbaik dengan skrin beresolusi 1024 x 786 piksel menggunakan browser Mozila Firefox atau Chrome versi terkini
 
mla sprm mygov qrcode
 
 
Hari Ini174
Jumlah Pelawat950454