
Mencapai Visi Kementerian.
|
|
Memastikan Jabatan / Agensi / Bahagian sentiasa maju ke hadapan dengan hala tuju yang sama.
|
|
 |
Memberikan pandangan yang bernas dan mempunyai kesan ke atas perubahan pengurusan serta kualiti pengurusan Kementerian;
|
 |
Menyediakan landasan bagi perbincangan untuk semua lapisan Warga Kementerian untuk dibawa ke pihak Pengurusan.
|
 |
Memastikan pengurusan tertinggi dan atasan bersikap rasional dalam penetapan kawalan pengurusan.
|
|
|
 |
Penyelarasan dan Pemantauan
|
|
|
 |
Latihan & Pembangunan KPI
|
|
|
Mengadakan sekurang-kurangnya tiga (3) siri Continuous Professional Development (CPD) bagi kumpulan Pengurusan & Profesional setahun mengenai KPI YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta KPI Ketua Setiausaha Kementerian bagi memastikan pegawai (dari Kumpulan Pengurusan dan Profesional serta Kumpulan Sokongan) mengambil maklum dan memahami peranan masing-masing dalam pencapaian KPI YB Menteri dan Kementerian secara keseluruhannya;
|
|
Menyelaras dan mengadakan sekurang-kurangnya dua (2) Bengkel bagi penyediaan KPI setahun bagi meningkatkan kefahaman berkenaan KPI dan memaklumkan berkenaan sasaran KPI pada tahun tersebut serta penyediaan KPI bagi tahun akan datang;
|
|
 |
Transformasi Kerajaan |
|
|
Menyelaras urusan berkaitan Transformasi Kerajaan (GTP/ ETP/ SRI).
|
|
Menyelaras pengumpulan data dan penyediaan ulasan rasmi Kementerian kepada Agensi yang berkaitan.
|
|
Menyediakan talking points / teks ucapan / nota bagi YB Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan serta Ketua Setiausaha Kementerian bagi Mesyuarat yang berkaitan dengan National Key Result Areas (NKRAs) ataupun National Key Economic Areas (NKEAs).
|
|
 |
Pentadbiran Seksyen |
|
|
Menyelaras, mengumpulan dan Mengemaskini sumber maklumat dalam sistem pemantauan KPI yang dibangunkan oleh Kementerian.
|
|
Lain-lain Tugas yang diarahkan dari masa ke semasa
|
|
|
1. |
Memastikan KPI YBM disediakan mengikut tarikh yang ditetapkan oleh PEMANDU. |
2. |
Memastikan KPI KSU disediakan mengikut tarikh yang ditetapkan oleh JPA. |
3. |
Memastikan maklumbalas bagi perkara-perkara yang berkaitan GTP/ETP diambil tindakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja. |
4. |
Memastikan Laporan KPI (bagi tahun semasa) dilaporkan dalam ‘dashboard’ mengikut tarikh-tarikh yang ditetapkan oleh PEMANDU. |
|
|
Unit KPI
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Aras 17, No. 51, Persiaran Perdana, Presint 4,
62100, Putrajaya, Malaysia.
No. Telefon |
: |
03-8891 5036 (Pegawai KPI)
03-8891 5043 (Penolong Pegawai KPI)
|
No. Fax |
: |
03 – 8891 5558 |
Emel |
: |
unit_kpi@kpkt.gov.my |
|
Kemaskini pada 2018-05-22 09:31:26 daripada Administrator