Reset Setting Change contrast to brightChange contrast to originalChange contrast to darkChange to thin layoutChange to default layoutChange to wide layoutChange font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
T
T
T
w3c RAKYAT | WARGA | OWA 1GOVUC
jata negaraku 1mNegaraku  
youtube facebook twitter instagram  

Unit Komunikasi Korporat

 Bhg/Unit di KPKT

 
 
 

| Visi | Misi | Objektif | Fungsi | Piagam Pelanggan | Carta Organisasi | Alamat Surat - Menyurat |


Visi

Menjadi unit yang terunggul dan juga sebagai teras peneraju utama jentera komunikasi dan perhubungan awam yang profesional dan berwibawa.

 

| ke atas |


Misi
Menterjemah hasrat Kementerian kepada kehendak kumpulan sasar melalui pendekatan perhubungan yang realistik serta memenuhi aspirasi masyarakat selaras dengan konsep 1 Malaysia.
 

| ke atas |


Objektif
pointer_blue

Memastikan keberkesanan penyampaian dasar utama dan program KPKT melalui perancangan dan pelaksanaan pelan media.

pointer_blue

Memastikan maklumat dan informasi terkini KPKT disebarkan secara efektif melalui laman web.

pointer_blue

Menyelaras aduan-aduan diterima dalam tempoh masa yang ditetapkan.

pointer_blue

Menghebah maklumat dan aktiviti KPKT melalui media cetak dan elektronik.

pointer_blue

Memantau isu-isu KPKT yang terkandung di dalam media massa.

 

| ke atas |


Fungsi
pointer_blue

Merancang dan melaksanakan pelan media berhubung publisiti, promosi dan kempen bagi setiap dasar, peranan, program dan aktiviti serta majlis rasmi bagi Kementerian melalui stesen TV dan radio; bahan promosi, artikel, teks ucapan dan penyampaian maklumat perkhidmatan KPKT dan Jabatan di bawahnya.

pointer_blue

Menguruskan perhubungan awam dan media dengan merancang strategi media dalam penyebaran maklumat menerusi liputan media/sidang media, kenyataan akhbar, siaran media dan temu bual khas media cetak dan elektronik.

pointer_blue

Merancang, mengurus dan mendokumentasikan bahan maklumat bagi setiap dasar, peranan, program dan aktiviti majlis rasmi Kementerian melalui penerbitan bahan cetakan seperti buletin, laporan tahunan, brosur, risalah, rakaman foto dan video bagi tujuan edaran dan rujukan pihak awam dan media.

pointer_blue

Memantau dan mengurus maklum balas bagi aduan dan cadangan yang diterima melalui surat khabar, laman web, serta aduan daripada Biro Pengaduan Awam.

pointer_blue

Menyelaras persiapan taklimat, lawatan dari dalam negeri yang datang ke Kementerian.

pointer_blue

Merancang dan mengendalikan urusan mendapatkan maklum balas kepuasan teras perkhidmatan Kementerian daripada orang awam dan pelanggan yang ingin mengetahui, yang sedang dan telah menerima perkhidmatan Kementerian menerusi borang kajian selidik, soalan laman web dan talian telefon.

pointer_blue

Merancang serta mendokumentasikan KPI YB Menteri, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

 

| ke atas |


Piagam Pelanggan
 
  1. Menerbitkan Buletin KPKT tiga (3) kali setahun
    i. Bilangan 1 (Januari – April) diterbitkan pada Mei
    ii. Bilangan 2 (Mei - Ogos) diterbitkan pada Julai
    iii. Bilangan 3 (Ogos - Disember) diterbitkan pada Disember
 
  2. Menerbitkan Laporan Tahunan KPKT pada bulan Ogos bagi laporan tahun sebelumnya.
  3. Menjalankan analisis setiap dua (2) bulan ke atas kaji selidik kepuasan pelanggan mengenai kualiti perkhidmatan dan kepuasan hati pelanggan terhadap perkhidmatan di Kaunter Setempat KPKT.
  4. Mengeluarkan akuan penerimaan kepada pelanggan dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh aduan/pertanyaan yang lengkap diterima.
  5. Menyalurkan aduan/pertanyaan kepada bahagian/jabatan/unit dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh aduan/pertanyaan yang lengkap diterima.
  6. Memastikan pertanyaan/aduan diselesaikan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja dari tarikh pertanyaan/aduan yang lengkap diterima kecuali bagi aduan yang memerlukan siasatan lanjut.
  7. Bagi aduan yang memerlukan siasatan lanjut, maklum balas mengenai tindakan dan siasatan yang akan/sedang dijalankan perlu dimaklumkan kepada pelanggan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja dari tarikh pertanyaan/aduan yang lengkap diterima.
  8. Menyelaras kandungan laman web KPKT, akaun Facebook dan Twitter KPKT sekurang-kurangnya empat (4) kali sebulan.

| ke atas |


Carta Organisasi

Sila klik Carta Organisasi Unit Komunikasi Korporat

 

| ke atas |

 
Warga Kerja Pengurusan Am
pointer_blue

Warga Kerja Pengurusan Am

 

| ke atas |

 
Warga Kerja Seksyen KPI Menteri
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen KPI Menteri

 

| ke atas |

 
Warga Kerja Seksyen Penerbitan dan Hal Ehwal Korporat
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Penerbitan dan Hal Ehwal Korporat

 

| ke atas |

 
Warga Kerja Seksyen Media dan Publisiti
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Media dan Publisiti

 

| ke atas |

 
Warga Kerja Seksyen Perhubungan Awam dan Khidmat Pelanggan
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Perhubungan Awam dan Khidmat Pelanggan

 

| ke atas |

 
Warga Kerja Seksyen Pentadbiran
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Pentadbiran

 

| ke atas |



 
Alamat Surat - Menyurat
Ketua Komunikasi Korporat
Unit Komunikasi Korporat
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Aras 2, No. 51, Persiaran Perdana, Presint 4, 
62100, Putrajaya, Malaysia..

 

No. Telefon : 603-8891 5555
No. Fax : 603-8891 5557
e-Mel : pro[at]kpkt[dot]gov[dot]my                                                                                     

| ke atas |

 


Kemaskini pada 2017-05-26 12:09:53 daripada Administrator

  •  
  • Email this page
  • 4281
Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan
No.51, Persiaran Perdana, Presint 4, 62100, Putrajaya
Tel: 03-8000 8000    Faks: 03 -8891 5557
Tarikh Kemaskini : 23-09-2017 Jumlah Pelawat : 1305189
Hakcipta Terpelihara @ 2017 KPKT
Paparan terbaik skrin beresolusi 1024x768 piksel menggunakan
browser Mozila Firefox atau Chrome versi terkini
Statistik Pelawat
Hari ini
Bulan ini
Jumlah pelawat
Hari Ini78 Minggu Ini13921 Jumlah Pelawat1305189