Khas Bagi Pengguna


pointer Senarai Kursus/Latihan
anjuran BSM

(Feb - Jun 2013)

red pointer Bagi Warga KPKT,
kini aplikasi INTRANET
menggunakan Single
Sign-On (SSO)
. Rujuk
WebMaster


red pointer Kaji Selidik
Kepuasan Pelanggan
Luar Bil 2/2012 bagi
tempoh Julai - Disember
2012 |
SINI
 
kembali ke asal   tukar ke latar belakang Ceria  tukar ke latar belakang Hijau  tukar ke latar belakang Tenang  tukar ke latar belakang Corak  tukar ke latar belakang Awan  tukar ke latar belakang Kerawang  tukar ke latar belakang Alam  tukar ke latar belakang Diawagan     tukar text ke Merah  tukar text ke Hijau tukar text ke Biru tukar text ke Oren tukar text ke asal   tukar saiz text kecil tukar saiz text ke asal tukar saiz text besar   tukar kontras ke cerah tukar kontras ke asal tukar kontras ke gelap   tukar saiz portal mengecil tukar saiz portal ke asal tukar saiz portal mengembang

 

 

 


Anda di sini: Laman Utama > Mengenai KPKT > Bahagian & Unit di KPKT > Unit Komunikasi Korporat

 Bhg/Unit di KPKT


UNIT KOMUNIKASI KORPORAT


| Visi | Misi | Objektif | Fungsi | Piagam Pelanggan | Carta Organisasi | Alamat Surat - Menyurat |



Visi

Menjadi unit yang terunggul dan juga sebagai teras peneraju utama jentera komunikasi dan perhubungan awam yang profesional dan berwibawa.


| ke atas |



Misi
Menterjemah hasrat Kementerian kepada kehendak kumpulan sasar melalui pendekatan perhubungan yang realistik serta memenuhi aspirasi masyarakat selaras dengan konsep 1 Malaysia.

| ke atas |



Objektif
pointer_blue

Memastikan keberkesanan penyampaian dasar utama dan program KPKT melalui perancangan dan pelaksanaan pelan media.

pointer_blue

Memastikan maklumat dan informasi terkini KPKT disebarkan secara efektif melalui laman web.

pointer_blue

Menyelaras aduan-aduan diterima dalam tempoh masa yang ditetapkan.

pointer_blue

Menghebah maklumat dan aktiviti KPKT melalui media cetak dan elektronik.

pointer_blue

Memantau isu-isu KPKT yang terkandung di dalam media massa.


| ke atas |



Fungsi
pointer_blue

Merancang dan melaksanakan pelan media berhubung publisiti, promosi dan kempen bagi setiap dasar, peranan, program dan aktiviti serta majlis rasmi bagi Kementerian melalui stesen TV dan radio; bahan promosi, artikel, teks ucapan dan penyampaian maklumat perkhidmatan KPKT dan Jabatan di bawahnya.

pointer_blue

Menguruskan perhubungan awam dan media dengan merancang strategi media dalam penyebaran maklumat menerusi liputan media/sidang media, kenyataan akhbar, siaran media dan temu bual khas media cetak dan elektronik.

pointer_blue

Merancang, mengurus dan mendokumentasikan bahan maklumat bagi setiap dasar, peranan, program dan aktiviti majlis rasmi Kementerian melalui penerbitan bahan cetakan seperti buletin, laporan tahunan, brosur, risalah, rakaman foto dan video bagi tujuan edaran dan rujukan pihak awam dan media.

pointer_blue

Memantau dan mengurus maklum balas bagi aduan dan cadangan yang diterima melalui surat khabar, laman web, serta aduan daripada Biro Pengaduan Awam.

pointer_blue

Menyelaras persiapan taklimat, lawatan dari dalam negeri yang datang ke Kementerian.

pointer_blue

Merancang dan mengendalikan urusan mendapatkan maklum balas kepuasan teras perkhidmatan Kementerian daripada orang awam dan pelanggan yang ingin mengetahui, yang sedang dan telah menerima perkhidmatan Kementerian menerusi borang kajian selidik, soalan laman web dan talian telefon.

pointer_blue

Merancang serta mendokumentasikan KPI YB Menteri, Perumahan dan Kerajaan Tempatan.


| ke atas |



Piagam Pelanggan

  1

Memastikan promosi publisiti dan pelan strategik media mengenai program Kementerian/Jabatan dilaksanakan seperti yang dirancang.

  2

Menerbitkan Buletin KPKT sebelum berakhirnya bulan April, Ogos dan Disember setiap tahun.

  3.

Menerbitkan Laporan Tahunan sebelum Julai tahun berikutnya.

  4.

Melaksanakan Kajian Kepuasan Pelanggan (Dalaman) terhadap keberkesanan perkhidmatan Kaunter Setempat KPKT  secara e-Rating dan hasil kajian dianalisis setiap minggu kedua bulan berikutnya.

  5.

Mengeluarkan akuan penerimaan kepada pelanggan dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh aduan/pertanyaan diterima.

  6.

Menyalurkan aduan/pertanyaan kepada Bahagian/Jabatan dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh aduan/pertanyaan diterima.

  7.
Memastikan maklum balas awal terhadap pertanyaan/aduan dikemukakan dalam tempoh lima (5) hari bekerja dan diselesaikan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja dari tarikh pertanyaan/aduan diterima kecuali bagi aduan yang memerlukan siasatan lanjut sehingga tempoh 60 hari bekerja.
  8.
Menyelaras kandungan laman web KPKT, akaun Facebook dan Twitter KPKT sekurang-kurangnya empat kali sebulan.

| ke atas |



Carta Organisasi

Sila klik Carta Organisasi Unit Komunikasi Korporat


| ke atas |



Warga Kerja Pengurusan Am (Sedang dikemaskini)
pointer_blue

Warga Kerja Pengurusan Am


| ke atas |



Warga Kerja Seksyen KPI Menteri (Sedang dikemaskini)
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen KPI Menteri


| ke atas |



Warga Kerja Seksyen Penerbitan dan Hal Ehwal Korporat (Sedang dikemaskini)
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Penerbitan dan Hal Ehwal Korporat


| ke atas |



Warga Kerja Seksyen Media dan Publisiti (Sedang dikemaskini)
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Media dan Publisiti


| ke atas |



Warga Kerja Seksyen Perhubungan Awam dan Khidmat Pelanggan (Sedang dikemaskini)
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Perhubungan Awam dan Khidmat Pelanggan


| ke atas |



Warga Kerja Seksyen Pentadbiran (Sedang dikemaskini)
pointer_blue

Warga Kerja Seksyen Pentadbiran


| ke atas |



 
Alamat Surat - Menyurat
Ketua Komunikasi Korporat
Unit Komunikasi Korporat
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Aras 2, No. 51, Persiaran Perdana, Presint 4, 
62100, Putrajaya, Malaysia..

No. Telefon : 603-8891 5555
No. Fax : 603-8891 5557
e-Mel : pro@kpkt.gov.my                                                                                              

| ke atas |

 

Dikemaskini pada 11/03/2013 Jumlah capaian kepada laman ini: 44043
Dikemaskini pada 28/03/2013 Jumlah pelawat ke Portal ini: 9916716
| Hakcipta Terpelihara © 2005 - 2013 KPKT | Penafian | Dasar Privasi & Keselamatan  | Paparan terbaik menggunakan Internet Explorer 8 dan Mozilla Firefox 11
   ke atas atau Google Chrome dengan resolusi melebihi 1024 x 768 pixel |