Bertanggungjawab memastikan pelaksanaan dan perkhidmatan kejuruteraan disampaikan secara teratur dan efisien. |
|
Merancang, menyelaras dan melaksana projek agar memenuhi kos, kualiti dan masa yang ditetapkan. |
|
|
Memastikan pelaksanaan projek oleh kontraktor mengikut spesifikasi, lukisan pembinaan dan construction best practice agar kualiti pembinaan projek adalah terjamin. |
|
Memastikan projek disiapkan mengikut jadual pelaksanaan pada tahun semasa. |
|
|
1. |
Serahan projek pembangunan dan penyenggaraan kepada pelanggan dalam tempoh 30 hari selepas CPC dikeluarkan. |
2. |
Memastikan bahawa setiap bil / tuntutan yang lengkap akan disahkan dan dihantar kepada pejabat pembayar dalam tempoh tidak melebihi 7 hari dari tarikh ianya diterima. |
3. |
Memastikan pelaksanaan projek-projek di bawah kementerian yang menggunakan perkhidmatan juruperunding luar mengikut tempoh masa yang ditetapkan seperti berikut: |
|
- Kerja Ukur Tanah: 4 minggu
- Pengurusan Pra-Tawaran: 4 minggu
- Penilaian Tawaran: 4 minggu
- Penyelarasan Rekabentuk: 16 minggu
|
5. |
Memastikan pelaksanaan projek penyenggaraan yang menggunakan perkhidmatan juruperunding luar mengikut tempoh masa yang ditetapkan seperti berikut: |
|
- Pengurusan Pra-Tawaran: 4 minggu
- Penilaian Tawaran: 4 minggu
|
|
Alamat Surat - Menyurat
|
Bahagian Pelaksanaan dan Perkhidmatan Kejuruteraan,
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan,
Aras 6-9, No.51
Persiaran Perdana, Presint 4
62100 Putrajaya
No. Telefon |
: |
03-8891 3601 |
No. Faks |
: |
03-8891 3490 |
|
Kemaskini pada 2024-01-05 10:54:34 daripada Administrator4