Bertanggungjawab memastikan pelaksanaan dan perkhidmatan kejuruteraan disampaikan secara teratur dan efisien. |
|
Merancang, menyelaras dan melaksana projek agar memenuhi kos, kualiti dan masa yang ditetapkan. |
|
 |
Memastikan pelaksanaan projek oleh kontraktor mengikut spesifikasi, lukisan pembinaan dan construction best practice agar kualiti pembinaan projek adalah terjamin. |
 |
Memastikan projek disiapkan mengikut jadual pelaksanaan pada tahun semasa. |
|
|
1. |
Mengadakan mesyuarat / lawatan tapak bagi projek-projek pembangunan yang dilaksanakan sekurang-kurangnya sebulan sekali. |
2. |
Mengawasi kerja pembinaan bagi memastikan pelaksanaan projek di tapak menepati rekabentuk, spesifikasi, kos dan jadual penyiapan sepanjang tempoh kontrak. |
3. |
Memastikan penyelenggaraan terhadap projek-projek yang telah siap dibina bagi memastikan projek tersebut berada dalam keadaan baik dan selamat. |
|
- Pemeriksaan berkala: Sebulan sekali
- Pembaikan kecil: Serta merta (24 jam)
- Pembaikan sederhana: Satu (1) minggu
- Pembaikan besar: Tiga (3) bulan atau mengikut jenis kerosakan. |
4. |
Memastikan bahawa setiap bil / tuntutan yang lengkap akan disahkan dan dihantar kepada pejabat pembayar dalam tempoh tidak melebihi 10 hari dari tarikh ianya diterima. |
5. |
Memastikan pelaksanaan projek-projek di bawah kementerian yang menggunakan perkhidmatan juruperunding luar mengikut tempoh masa yang ditetapkan seperti berikut: |
|
- Kerja Ukur Tanah: 4 minggu
- Pengurusan Pra-Tawaran: 4 minggu
- Penilaian Tawaran: 4 minggu
- Penyelarasan Rekabentuk: 16 minggu |
|

Alamat Surat - Menyurat
|
Bahagian Pelaksanaan dan Perkhidmatan Kejuruteraan,
Kementerian Pembangunan Kerajaan Tempatan
Aras 6-9, No.51
Persiaran Perdana, Presint 4
62100 Putrajaya
No. Telefon |
: |
03-8891 3601 |
No. Faks |
: |
03-8891 3490 |
|
Kemaskini pada 2023-07-10 10:04:05 daripada Administrator