Pemudahcara dalam perkhidmatan sokongan dan khidmat pengurusan KPKT yang cekap dan relevan. |
|
Memberi khidmat pengurusan terbaik dalam aspek pentadbiran am, keselamatan, pengurusan aset dan fasiliti serta menyedia persekitaran kerja yang sihat dan kondusif kepada warga kementerian. |
|
|
Mengurus hal ehwal pentadbiran, kewangan dan perolehan bagi Pejabat Anggota Pentadbiran, Pejabat Pengurusan Tertinggi dan pusat kos berdasarkan kepada peraturan-peraturan yang berkuat kuasa; |
|
Menyelaras majlis rasmi Kementerian serta memberi khidmat nasihat protokol; |
|
Merancang, menyelaras dan mengurus sistem pengurusan rekod secara sistematik dan efisien di Kementerian selaras peraturan yang berkuat kuasa; |
|
Merancang pengurusan fasiliti dan keselamatan di bangunan KPKT selaras piawaian yang berkuat kuasa. |
|
Merancang dan menyelaras pengurusan aset dan stor Kementerian selaras dengan pekeliling yang ditetapkan; |
|
Merancang pengurusan kenderaan Kementerian berdasarkan peraturan dan panduan yang ditetapkan; dan |
|
Merancang pengurusan kualiti Kementerian bagi mencapai standard kualiti yang ditetapkan. |
|
|
|
|
1. |
Menyediakan kad akses bagi semua anggota yang berkhidmat di KPKT dalam tempoh tiga (3) hari bekerja setelah menerima borang lengkap daripada pemohon; |
2. |
Mengurus permohonan tempahan kenderaan pejabat dalam tempoh tiga (3) hari bekerja dari tarikh permohonan; |
3. |
Mengurus permohonan tempahan bilik mesyuarat, dewan dan bilik serbaguna dalam masa satu (1) hari bekerja dari tarikh permohonan diterima; |
4. |
Menerima surat masuk, direkodkan dan diedarkan dalam masa satu (1) hari bekerja dari tarikh surat diterima; |
5. |
Mengimbas dan memuat naik surat ke dalam Digital Document Management System (DDMS) dalam tempoh tiga (3) hari bekerja; |
6. |
Memproses pembukaan dan pendaftaran fail baharu dalam tempoh satu (1) hari bekerja dari tarikh permohonan; |
7. |
Memproses kelulusan permohonan barangan stok dalam tempoh dua (2) hari bekerja; dan |
8. |
Memproses kelulusan permohonan pinjaman aset milik BKP dalam tempoh satu (1) hari bekerja. |
|
|
|
|
|
Alamat Surat - Menyurat |
BAHAGIAN KHIDMAT PENGURUSAN
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan,
Aras 16, No. 51, Persiaran Perdana, Presint 4,
62100, Putrajaya, Malaysia. |
Kemaskini pada 2024-12-27 10:44:35 daripada Administrator