Tetapan Semula Menukar kontras kepada cerahMenukar kontras kepada asalMenukar kontras kepada gelapKecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
    T
    T
w3c
logo-kpkt
Laman Web Rasmi

KEMENTERIAN PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN

www.kpkt.gov.my

faq-img

Soalan
Lazim

gap-line

hubungi-kami

Hubungi
Kami

gap-line

maklumbalas

Aduan &
MaklumBalas

gap-line

peta-laman

Peta
Laman

Bahagian Kesejahteraan Komuniti

| Visi | Misi | Objektif  | Fungsi | Piagam Pelanggan | Carta Organisasi | Alamat Surat-menyurat |

Visi

Memperkasakan komuniti di bandar ke arah hidup yang sejahtera, berkualiti dan mampan

Misi
Merancang, melaksana, memantau dan menilai program-program komuniti dan kesejahteraan bandar yang inovatif, strategik dan inklusif melalui peningkatan sosio-ekonomi dan penyertaan komuniti

Objektif
pointer_purple
 
Meningkatkan penglibatan komuniti dalam permuafakatan masyarakat
pointer_purple
 
Membentuk komuniti yang berdaya saing, berdikari dan lestari
pointer_purple
 
Membantu menaiktaraf kediaman yang selesa dan selamat untuk golongan miskin bandar
pointer_purple
 
Meningkatkan kemahiran keusahawanan golongan miskin bandar
pointer_purple
 
Meningkatkan kesedaran dan penglibatan komuniti dalam isu-isu pembangunan mampan

Fungsi
pointer_purple Merancang, melaksana, memantau dan menilai Program Memperkasa Komuniti (PMK)
pointer_purple Menjalin kerjasama  strategik Bersama Agensi Kerajaan/ swasta/ NGO/ Komuniti
pointer_purple Merancang, melaksana, memantau dan menilai Program Pembasmian Kemiskinan Bandar (PPKB)
pointer_purple Merancang, melaksana, memantau dan menilai Program Local Agenda 21

Piagam Pelanggan
1.


 
Mengemukakan kertas perakuan bagi Program Baik Pulih Rumah dan Program Rumah Sejahtera yang lengkap dan layak kepada Ketua Setiausaha Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas proses semakan selesai di peringkat Bahagian tertakluk kepada perakuan senarai pemohon oleh Jawatankuasa
2.
 
Mengemukakan kertas perakuan Program Local Agenda 21 (LA21) yang dikemukakan oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) untuk pertimbangan kelulusan Ketua Setiausaha Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) selepas penerimaan permohonan lengkap daripada PBT dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja
3.
 
Mengemukakan kertas perakuan kelulusan Program Komuniti yang dikemukakan oleh institusi/ persatuan komuniti berdaftar untuk pertimbangan kelulusan Ketua Setiausaha Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) selepas penerimaan permohonan lengkap dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja
Program Utama
pointer  red PROGRAM PEMBASMIAN KEMISKINAN BANDAR
 
pointer_purple Projek Rumah Sejahtera
pointer_purple Bantuan Baik Pulih Rumah Daif Di Bandar
pointer_purple Program Pemerkasaan Ekonomi Komuniti Bandar
   
   
pointer  red PROGRAM KOMUNITI
pointer  red PROGRAM LOCAL AGENDA 21

Carta Organisasi

Klik  Carta Organisasi Bahagian Kesejahteraan Komuniti

  Alamat Surat - Menyurat

Bahagian Kesejahteraan Komuniti,
Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan
Aras 15, No. 51, Persiaran Perdana, Presint 4,
62100 Putrajaya.

No. Telefon  : 03-8891 5051
No. Faksimile  : 03-8891 5547
   :     

 


Kemaskini pada 2021-09-03 00:08:53 daripada Administrator1

  •  
  • Print
  • Email this page